Khamis, 13 Jun 2013

Persaraan

Tanggal 13 Jun 2013, telah berlangsungnya majlis meraikan dua orang pesara kita iaitu Tuan Abdullah Katiman dan Koperal Zainal Salleh bertempat di Residential Cafe, Lanai Kijang. Majlis ini juga turut dihadiri oleh Tuan Pengarah.

Dari kanan Tuan Abdullah Katiman dan Encik Zainal Salleh

Alhamdulillah majlis ini berjalan dengan jayanya. Pengerusi majlis pada majlis tersebuta adalah Tuan Mohd Ridzuan Ahmad Hariri manakala bacaan doa selamat disempurnakan oleh Tuan Abdul Latif Mat Sudin.

Ucapan alu-aluan oleh Tuan Pengerusi Majlis

Tuan Abdul Latif Mat Sudin membacakan doa selamat, amin.

Hadiah cenderahati persaraan disampaikan oleh Tuan Pengarah. Tergambar wajah kesyahduan tatkala kedua persara menerima cenderahati tersebut di atas penghargaan semua warga kerja.

Tuan Pengarah menyerahkan cenderahati kepada En Zainal Salleh


Tuan Abdullah Katiman menerima cenderahati yang di sampaikan oleh Pengarah.
 Sedikit ucapan yang di sampaikan oleh Tuan Abdullah Katiman:-
" Saya dengan rendah diri dan bersyukur kepada TUHAN yang memerintah sekelian Alam dipanjatkan usia hingga ke hari ini sempat berkhidmat selama lebih kurang 35 tahun dengan majikan yang penyanyang Bank Negara Malaysia. Kini sampailah waktunya untuk saya meninggalkannya. Dengan itu, Saya sekeluarga menyusun jari sepuloh MEMOHON AMPUN DAN MAAF dari hujung rambut hinggalah ke hujung kaki, sekiranya ada tersalah bahasa semasa saya betutur, perbuatan yang menyinggung perasaan rakan sekerja sekelian. Bagitu juga kalau ada makan dan minum mohon DI HALALKAN. Saya berdoa semoga kepada semua rakan sekerja semoga di berkati ALLAH semoga diberi kesihatan yang baik dan dapat menjalankan tugas dengan cemerlang. SELAMAT MAJU JAYA. Akhir kata : Lumrah Dunia : Setiap yang bermula akan berkahir, Setiap pertemuan ada perpisahan, Yang baru akan jadi lama, Yang lama akan Lupus,"

Tuan Abdullah Katiman memberi ucapan persaraan

Ucapan dari Encik Zainal Salleh.
" Terima kasih dengan majlis persaraan ini. Terlalu banyak kenangan suka dan duka bersama rakan-rakan sekalian. Minta di halalkan makan dan minum sepanjang perkhidmatan. Syukur ke hadrat Ilahi kerana sepanjang bertugas selama 30 tahun lebih tidak pernah mendapat sakit yang teruk. Minta di halalkan makan dan minum serta minta diampunkan sekiranya ada salah dan silap yang sengaja mahu pun yang tidak di sengajakan"
Encik Zainal Saleh memberi ucapan

Pada majlis tersebut juga, upacara pemotongan kek persaraan dia adakan. Para tetamu turut memberi ucapan persaraan ke atas dua persara yang diraikan.
Upacara memotong kek persaraan

Sebelum berpisah, bagi menjadikan kenangan abadi, semua warga kerja yang hadir bergambar kenangan bersama persara yang diraikan.


Dari kiri hadapan, Syahrillizam, Azlinda, Baharom, Shiekh Anuar, Zainal, Mior Mohd Zain, Abdullah Katiman, Jafri Yang Ghazali, Rajeswaran dan Nor Leda. Dari kiri atas, Mhd Yusof, Abdul Latif, Zulkafli, Nur Izham, Palaniappan, Kamaruddin, Abu Hassan, Shah Budin dan Azman 
Kami warga kerja mengucapkan selamat bersara kepada Tuan Abdullah Katiman dan Encik Zainal Salleh, semoga mereka berdua kekal sihat dan dapat mengharungi dunia baharu iaitu alam persaraan. Segala jasa dan tunjuk ajar akan di peraktikkan dan kenangan abadi.

Untuk tatapan semua, beberapa gambar pada majlis tersebut yang sempat saya rakamkan.











Rencana : Syahrillizam bin Zakariya
Foto : Mohd Hasnol Redza

Tiada ulasan:

Catat Ulasan